Opisy leków w aptece internetowej

24 Lut 2016
przez Marcin

Atrakcyjne opisy leków w aptece internetowej

Porządny opis leku w aptece internetowej powinien być zarówno zrozumiały i wyczerpujący dla Pacjenta, jak i odpowiednio zoptymalizowany dla polepszenia nawigacji po stronie jak i dla działania silników wyszukiwarek (takich jak Google). Klienci oczekują zaspokojenia wiedzy na temat każdego aspektu oglądanego przedmiotu, zarówno w sposób opisowy, literacki, jak i przez podanie suchych danych w formie niemalże tabelkowej (dawkowanie, opakowanie, postać, substancja czynna itd). Dodatkowa optymalizacja dla wyszukiwarki internetowej to ujęcie opisu w określone ramy – długość tekstu nie mniej niż 1000 znaków, 3-4krotne powtórzenie nazwy produktu oraz nazwy dolegliwości w tekście, a także 2-3 pogrubienia istotnych krótkich fraz. Taka optymalizacja wskaże wyszukiwarce ważne określenia i doda im mocy dla pozycjonowania.

Istotnym dla podniesienia jakości odwiedzin na stronie elementem tekstów są tak zwane linkowania wewnętrzne. Jest to tworzenie odnośników w tekstach do innych produktów w aptece, do stron kategorii lub do artykułów z poradami. W dalszej części wpisu omówimy podstawowe zabiegi, które zoptymalizują opis, wraz z przykładami jak wygląda to w module 45 Apteka Internetowa Kamsoft.

Obrazek 1: Pogrubianie tekstu

Formatowanie tekstu

Indeks 1.
W module 45, po wejściu w edycję produktu otwórz opis, zaznacz tekst których chcesz pogrubić i kliknij w ikonkę B na pasku edytora. Edytor sam uzupełni potrzebną sekwencję. Aby ją jeszcze bardziej wzmocnić dla wyszukiwarki, można zastąpić <span style=(…)>…</span> – krótszym <b>…</b>

Obrazek 2: Tworzenie linku tekstowego

Link tekstowy

Na tym przykładzie osiągamy efekt klikalności we frazę „mydła Barwa”.
Indeks 2 służy do podania adresu docelowego. Uzyskuje się go przez wejście na stronę z wypatrzonym produktem, a następnie skopiowaniem z paska adresu wszystkiego, co znajduje się po .pl. Następnie przekleja się ten ciąg znaków do zawartości href.

Indeks 3 – zawartość title objaśnia „akcję”, która nastąpi w momencie kliknięcia w link. Z jednej strony pomaga odwiedzającym, z drugiej spełnia warunek poprawności składni językowej, która jest dodatkowym plusem dla wyszukiwarek.

Indeks 4 to właściwy, widzialny dla Klienta tekst w który można kliknąć by przenieść się do żądanej podstrony.

Obrazek 3: Tworzenie linku ze zdjęciem

Wstawianie zdjęcia leku

Indeks 5 służy do podania adresu docelowego. Uzyskuje się go przez wejście na stronę z wypatrzonym produktem, a następnie skopiowaniem z paska adresu wszystkiego, co znajduje się po .pl. Następnie przekleja się ten ciąg znaków do zawartości href.

Indeks 6 – zawartość title objaśnia „akcję”, która nastąpi w momencie kliknięcia w link. Z jednej strony pomaga odwiedzającym, z drugiej spełnia warunek poprawności składni językowej, która jest dodatkowym plusem dla wyszukiwarek.

Indeks 7 – podajemy lokalizację zdjęcia. W zawartości img src=”(…)” podaje się adres do obrazka. Jego lokalizację ustala się przez wejście na żądany produkt, klika się prawym klawiszem myszki na zdjęciu, wybiera się opcję „Pokaż obrazek”. Następnie w pasku adresu zaznacza się wszystko po .pl, kopiuje i wkleja pomiędzy cudzysłowy parametru src.

Indeks 8 – parametr alt, służy do wstawienia alternatywnego dla zdjęcia tekstu (pokazuje się wtedy, gdy np nie da się pobrać zdjęcia z serwera z jakichś względów). W parametrze alt krótko opisuje się zawartość zdjęcia.

Obrazek 4 – ustalenie wielkości zdjęcia.

Regulacja wymiarów zdjęcia

Jeżeli wyświetlane w opisie zdjęcie będzie za duże, można regulować jego wielkość. Służy do tego sekwencja z indeksu 13 – w tym przypadku żądamy, by szerokość została zmniejszona do 50% początkowej szerokości zdjęcia. Wysokość zdjęcia dopasowana zostanie automatycznie.

Na koniec: Bardzo ważnym aspektem jest to, by opisy leków były UNIKALNE, pisane samodzielnie własnymi słowami, a zawarte w nich informacje rzeczywiście zaspokajały ciekawość Pacjentów. Czas poświęcony na ich systematyczne wdrażanie do apteki internetowej będzie owocował zwiększającą się liczbą zamówień przez następne lata.

Chcesz sprzedawać jeszcze więcej? Przeczytaj, jak pracować z porównywarkami cen.

Marcin

Marcin – z wykształcenia muzyk, w życiu praktyk e-commerce i e-marketingu. Jest współtwórcą systemu CMS ApteON.

Napisz komentarz:

* - pola wymagane

ZNAK TOWAROWY APTEON JEST WŁASNOŚCIĄ APTEON SP. Z O.O. WPISANEJ DO REJESTRU PROWADZONEGO PRZEZ SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE WYDZIAŁ XI GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO POD NUMEREM KRS 0000644730. WYSOKOŚĆ KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO: 5000 ZŁ.
Zadzwoń teraz!
Video Pomoc