Jak zbudować ofertę?
1. Przejrzyj raporty sprzedaży (np. załóż konto na Ceneo i wygeneruj z panelu raport sprzedaży za ostatnie 12 miesięcy lub poprzedni rok albo ewentualnie poszukaj w Google raportu jak ten).
2. Na podstawie danych zdobytych w pkt.1. zrób kalendarz kategorii, które najlepiej sprzedają się w danym okresie (kwartale, miesiącu itd.) na cały rok.
3. Wybierz przedstawicieli medycznych, z którymi najlepiej Ci się współpracuje.
4. Sprawdź, które z produktów mieszczących się w wybranych kategoriach (pkt 2) mają oni w swojej ofercie – jeszcze lepiej aby były one w przyszłości reklamowane w TV (przedstawiciel Ci to podpowie).
5. Ponegocjuj z nim tak, aby mięć ceny zakupu minimum 30% niższe niż obecne na Ceneo oraz dodatkowo zabezpiecz się możliwością obniżenia ceny z budżetu remarketingowego swojego przedstawiciela w granicach 10-20% (jak inni zejdą z ceną na Ceneo – Ty też będziesz musiał).
6. Pamiętaj, że tym samym towarem będziesz również zapełniał półki w swojej stacjonarnej aptece a marża w lokalu jest o wiele wyższa aniżeli w onlinie. Przypilnuj więc tego aby te towary były spójne z Twoim asortymentem aptecznym.
7. Pamiętaj, że powyższe zasady nie odnoszą się do wszystkich produktów w Twojej ofercie. W opisany tu sposób masz wybrać swoistego rodzaju „konie pociągowe”, do których to odwiedzający Twoją e-aptekę pacjenci będą dokładać pozostałe artykuły (aby np. dopełnić koszyk do kwoty zapewniającej darmową wysyłkę).
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania – śmiało napisz do nas na nasz adres email. Z pewnością odpowiemy!

Chociaż z wykształcenia jest prawnikiem, najbardziej bawi go poszukiwanie nowych rozwiązań w sprzedaży. Specjalizuje się w e-marketingu dla farmaceutów. Jest współwłaścicielem CMS ApteON. Jego firma – maneuver.pl wykonuje aplikacje webowe i mobilne.