Sprzedaż na Ceneo

17 Lut 2016
przez Piotr Pierścionek

Obiecałem, że napiszę coś za tydzień – no cóż, drobny poślizg zdarza się każdemu.
Nadchodzi marzec a badania wskazują, że to szczyt sprzedaży w aptekach – nie tylko stacjonarnych.
Jeśli Wasza strona jest nisko w wynikach wyszukiwania Google, to pozostaje Wam włączenie się do wyścigu w walce o pacjenta poprzez rejestrację w jednej z porównywarek cen.

Nie demonizujcie CCC – czyli przeświadczenia o tym, że cena czyni cuda.
Choć to istotna to tylko jedna z kilku składowych potrzebnych do osiągnięcia w krótkim czasie 20 potem 30, 100 i więcej wysyłek dziennie. Jest ważna ale bez przesady!

1.Zarejestruj się.
Przeznacz na ten proces cały tydzień – z reguły będziesz musiał poprawiać i dosyłać niektóre dokumenty na stronie internetowej lub w panelu porównywarki.
2.Uzupełnij jak najdokładniej wszystkie dane na stronie profilowej apteki w porównywarce.
Wrzuć wyraźne logo, zdjęcie profilowe, dane kontaktowe.

3.Ustaw dokładnie ceny za dostawę. Szczególną uwagę poświęć najtańszemu rodzajowi wysyłki, najtańszej wysyłce za pobraniem oraz stawce od której dostawa jest za darmo (tak to warunek sine qua non zafunkcjonowania duzych koszyków!).

4.Upewnij się jakie są warunki zaistnienia w programie w którym Twoi klienci mogą opiniować Twoją e-aptekę. Pamiętaj, że nic nie sprzedaje tak dobrze jak rekomendacje.
5.Wybierz strategiczne produkty.
Na początek wybierz dziesięć (10) towarów, które czujesz że mogą się dobrze sprzedawać również i w „on-lajnie”.
Następnie wynegocjuj ze swoim przedstawicielem farmaceutycznym atrakcyjną cenę specjalnie do apteki internetowej na kilkadziesiąt sztuk. A teraz uwaga: Pamiętaj aby cena brutto zakupu pozwoliła Ci na min.8% marzę nawet wówczas kiedy będziesz musiał zejść 20% z ceny z którą chcesz zafunkcjonować w porównywarce. Ta cena sprzed 20% obniżki musi dawać Ci miejsce na pierwszym miejscu na liście aptek z najlepszą ceną na dzień zamówienia produktu. 20% to bufor w ramach którego możesz walczyć z konkurencją.

6.Odbieraj telefon – ktoś może chcieć sprawdzić czy dobra cena nie jest efektem jakiejś „szemranej” działalności.
W ten sposób bardzo często powstają duże zamówienia.

7.Pamiętaj aby być tak przygotowanym żeby zrealizować każde zamówienie.

Na dziesięciu wymienionych w punkcie piątym produktach poczujesz co znaczy siła porównywarki, pod warunkiem, że nie zapomnisz o tym że te produkty same w sobie powinny być bestsellerami (to znaczy – jeśli nie widzisz w nich jakiegokolwiek potencjału rynkowego dla apteki stacjonarnej – nie rób z nich produktów strategicznych dla internetu!).

Powodzenia!

Piotr Pierścionek

Chociaż z wykształcenia jest prawnikiem, najbardziej bawi go poszukiwanie nowych rozwiązań w sprzedaży. Specjalizuje się w e-marketingu dla farmaceutów. Jest współwłaścicielem CMS ApteON. Jego firma – maneuver.pl wykonuje aplikacje webowe i mobilne.

Napisz komentarz:

* - pola wymagane

ZNAK TOWAROWY APTEON JEST WŁASNOŚCIĄ APTEON SP. Z O.O. WPISANEJ DO REJESTRU PROWADZONEGO PRZEZ SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE WYDZIAŁ XI GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO POD NUMEREM KRS 0000644730. WYSOKOŚĆ KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO: 5000 ZŁ.
Zadzwoń teraz!
Video Pomoc