Wizytówka apteki w Google i w Mapach Google

06 lut 2022
przez Marcin

Co to jest wizytówka apteki w Google?

Wyobraź sobie, że Pacjent szuka apteki, by pilnie kupić niezbędny preparat. W telefonie lub na komputerze wpisuje Apteka Warszawa i jako pierwszą – otrzymuje mapkę z zaznaczonymi na niej lokalizacjami, a poniżej tekstowe podpowiedzi z nazwą Apteki, danymi kontaktowymi i skrótem do szybkiego wyznaczenia drogi nawigacji. To są właśnie wizytówki apteki na Mapie Google oraz w wyszukiwaniu Google.

Szybkość dotarcia do pożądanej informacji jest w dzisiejszych czasach kluczowa dla użytkowników Internetu. W czasach, gdy Google jest niemalże monopolistą wśród wyszukiwarek internetowych, sposób prezentowania przez to narzędzie treści nie pozostawia pola do manewru – często użytkownik Google otrzymuje odpowiedź już bezpośrednio po wpisaniu zapytania, bez przechodzenia do docelowej strony internetowej. Przez np. posiadanie wizytówki – strony nie są odwiedzane w poszukiwaniu kontaktu, godzin otwarcia, opinii.

Po co nam wizytówka w Google i Mapach Google?

Wizytówka w Google sprzyja szybszemu odnalezieniu Apteki przez poszukującego. Google prezentuje zagregowane lokalizacje i opisy aptek, by przyśpieszyć dotarcie użytkownika do pożądanych przez niego miejsc, usług czy produktów. Dlatego bardzo ważne jest, by posiadać darmową wizytówkę.

Warto wiedzieć, że właściciel wizytówki ma wpływ na wysokość jej wyświetlenia (pozycję na liście), a dzięki jej dobremu prowadzeniu (czego nie robi 95% posiadaczy wizytówki Google) jest to świetne narzędzie do pozyskania nowych klientów.

Jak dodać wizytówkę apteki do Google?

Krok 1 – zaloguj się do Google Moja Firma

Po pierwsze – zaloguj się swoim loginem/hasłem (np. tym do poczty Gmail) do Google Moja Firma – https://business.google.com/

Jeżeli jeszcze nie masz konta Google, możesz je tam założyć, by wykorzystać darmowe narzędzia udostępnione dla firm.

Krok 2 – rozpocznij dodawanie wizytówki

Po uruchomieniu formularza dodawania nowej wizytówki wpisz nazwę firmy. Wybierz swoją Aptekę z podpowiedzi (wpis może już istnieć w Google, dodany wcześniej lub przez kogoś innego) lub dodaj nowy wpis.

Krok 3 – uzupełnij kolejne kroki formularza dodawania wizytówki do Google

Podaj jeszcze raz nazwę Apteki i wybierz kategorię działania (apteka, apteka z drogerią lub inna pasująca).

Dodaj także lokalizację firmy i uzupełnij formularz teleadresowy.

Uzupełnij kolejne formularze – pojawią się pytania o świadczenie dostaw poza lokalem, a także o informacje kontaktowe – numer telefonu i adres aktualnej strony WWW. Uzupełnij pola zgodnie ze stanem faktycznym. Wypełnij także skrupulatnie godziny otwarcia, poświęć chwilę na stworzenie opisu firmy (wykorzystaj jak najdokładniej dostępne tam 750 znaków). Dodaj także kilka zdjęć ze środka i z zewnątrz. Jeżeli pojawi się pytanie o reklamowanie z Google Ads – pomiń ten krok.

Krok 4 – zarządzaj szczegółami profilu

Po zakończeniu pracy z formularzem nastąpi przeniesienie do panelu zarządzania wpisem. Przejrzyj dokładnie zamieszczone tam obszary. Dodaj logo Apteki, wprowadź dostępne u Ciebie sposoby płatności. Uzupełnij kilka produktów, np. dermokosmetyki, by uatrakcyjnić i odróżnić wizytówkę od innych. WAŻNE: im bardziej dokładnie wizytówka zostanie uzupełniona, tym wyższe pozycje i częstsze wyświetlenia osiągnie.

Jak sprawić, by wizytówka apteki w Google na nas pracowała?

Wizytówka Twojej Apteki w Google będzie wyświetlała się wyżej od innych wtedy, gdy Google uzna jej treść/zawartość za istotną. Wpływa na to między innymi regularne aktualizowanie Wizytówki w panelu poprzez dodawanie nowych zdjęć i publikowanie interesujących aktualności (ze świata zdrowia, informacji o ciekawych dostawach, porad zdrowotnych – tych sezonowych czy ogólnych). Na pewno na jej wartość wpływają także wystawiane Aptece opinie przez Klientów oraz odpowiadanie na nie z krótkim podziękowaniem. Pacjenci będą też mieli możliwość bezpośredniego wysyłania wiadomości z zapytaniami – odpowiadaj na nie w miarę możliwości szybko i konkretnie.

Podsumowanie

Dzięki wizytówce w Google Moja Firma Twoja Apteka zyska odwiedzających, przez szybszą możliwość znalezienia interesującego Pacjenta miejsca. Pacjent otrzyma także możliwość natychmiastowego otrzymania drogi dojazdu oraz informacji o godzinach otwarcia lub aktualnościach. Bez posiadania własnej strony WWW można na bieżąco komunikować się z Pacjentami.

A regularne dbanie o aktualizowanie Wizytówki sprawi, że jej jakość zostanie dostrzeżona przez odpowiednie algorytmy i będzie ona częściej i lepiej proponowana użytkownikom wyszukiwarki i Map Google.

Jeżeli potrzebujesz pomocy, konsultacji w tematach dotyczących istnienia Apteki w Internecie (wizytówki, strona www apteki, apteka internetowa, sprzedaż na Allegro, Amazon i innych marketplace) – skontaktuj się z nami, zadzwoń pod nr 512 356 339 lub napisz e-mail pod adres hello@apteon.pl – pomożemy!

ZNAK TOWAROWY APTEON JEST WŁASNOŚCIĄ APTEON SP. Z O.O. WPISANEJ DO REJESTRU PROWADZONEGO PRZEZ SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE WYDZIAŁ XI GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO POD NUMEREM KRS 0000644730. WYSOKOŚĆ KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO: 5000 ZŁ.
Call Now ButtonZadzwoń teraz!Video Pomoc