Co powinna zawierać dobra strona www apteki? Poznaj 10 niezbędnych elementów!

23 Kwi 2018
przez Marcin

Opracowaliśmy listę elementów, które powinna zawierać dobra strona www Apteki. Zastosowanie się do tych wskazówek pozwoli na lepszą widoczność strony w wyszukiwarkach, zwiększającą się liczbę odwiedzin na stronie oraz postrzeganie apteki przez pryzmat wysokiej jakości usług. Zachęcam do zapoznania się z artykułem.

1. Kompletna podstrona KONTAKT

Na podstronie KONTAKT warto zamieścić kompletne informacje, które pozwolą Pacjentowi na różne sposoby skorzystać z udostępnionych metod kontaktu. Powinny tam znaleźć się informacje teleadresowe, działające numery telefonów – w tym co najmniej jeden stacjonarny. Posiadanie i podanie stacjonarnego numeru bardzo uwiarygadnia (statystycznie) aptekę/sklep w oczach potencjalnych odwiedzających.

Warto podać także nazwisko właściciela lub kierownika, zamieścić mapkę lokalizacji z możliwością przeniesienia się na trasę dojazdu. Korzystny na tej stronie będzie także formularz kontaktowy, za pomocą którego można wysłać bezpośrednią wiadomość do obsługi apteki.

2. Dział prezentujący personel apteki

Aby nadać aptece „ludzkiej” twarzy warto zaprezentować ekspertów na co dzień obsługujących Pacjentów w aptece. Podstrona może zawierać listę farmaceutów pracujących w aptece, zaprezentowanych przez zdjęcie oraz krótki opis. Można także rozbudować ten dział i z listy farmaceutów, po kliknięciu w konkretną osobę, przekierować odwiedzającego do wizerunku farmaceuty i jego rozbudowany profil/opis tekstowy.

3. Dział zawierający zdrowotne porady farmaceuty

Dział z poradami farmaceuty to kolejny znakomity obszar, dzięki któremu wzrasta poziom zaufania do apteki. Prezentujmy rzeczowe, konkretne porady publikowane cyklicznie, dotyczące sezonowych dolegliwości, zdrowego trybu życia zarówno patrząc od strony tężyzny fizycznej, jak i odpowiedniej suplementacji i naturalnych metod dbania o swój organizm, czy popularnych i szybkich sposobów radzenia sobie z często występującymi chorobami i dolegliwościami. Dodatkowo segregowanie tekstów w kategorie tematyczne w znaczący sposób poprawia poruszanie się po aptece i odnajdywanie interesujących publikacji.

4. Strona główna prezentująca wycinek informacji z pozostałych podstron i działów

Strona główna apteki niech pełni rolę „drogowskazu”, miejsca startu, które rozprowadzi odwiedzających w interesujące ich obszary strony www. Ważne elementy strony głównej to czytelne menu nawigacyjne zawierające odnośniki do konkretnych działów, listę kilku najnowszych porad farmaceuty, wymienione w stałym miejscu 1-2 metody kontaktu dla szybszego połączenia (na przykład adres e-mail i numer telefonu), skrócone informacje kontaktowe w stopce, ewentualnie wymienione podstrony, na których właścicielowi strony szczególnie zależy.

5. Galeria zdjęć Apteki

Aby jeszcze bardziej uwiarygodnić miejsce i zapoznać pacjenta z apteką można zrealizować moduł galerii zdjęć, gdzie zamieszczone będą zarówno wnętrza lokalu jak i elewacja. Osoba, która zapozna się z obiektem przez Internet, na żywo będzie już mniej zdezorientowana nowym miejscem i skoncentruje się na zakupach.

6. Podstrona O Aptece

Na takiej podstronie warto napisać parę słów o Aptece. O genezie powstania, o historii, o lokalizacji, ciekawej kamienicy, o historycznym wydarzeniu. Im więcej odwiedzający będzie miał informacji, tym bardziej zapamięta aptekę i tym częściej będzie mu się przypominała w najbardziej niespodziewanych momentach.

7. Odnośniki do profili społecznościowych prowadzonych przez Aptekę

Wszechstronna, wielokanałowa komunikacja z klientami jest niezbędna do tego, by jak najbardziej kompletnie zaspokoić ich bieżące potrzeby. Prowadzenie profilu na Facebooku, Instagramie, Twitterze, w Google+ pozwala poszczególnym grupom osób korzystającym z jednego z tych mediów „bardziej” śledzić detale działalności, a dzięki temu utrwalić sobie nazwę, adres, aptekę mocniej i na dłużej. Portale te pozwalają także na skuteczne promowanie publikacji zamieszczanych na stronach www poprzez udostępnianie tam pojedynczych artykułów.

Właścicielom i kierownikom aptek polecamy założyć również profesjonalny profil specjalisty na LinkedIn, dzięki któremu świetnie prezentuje się swoją wiedzę, możliwości i osiągnięcia.

Równolegle warto założyć konto apteki w Google Moja Firma, co skutkuje ciekawą i skuteczną prezentacją apteki w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek – szybki dostęp do trasy, strony, telefonu, prezentacja zdjęć.

Odpowiednie odnośniki do profili, fanpage i stron warto zamieścić na stronie na przykład w stopce, pod postacią adekwatnych ikonek.

8. Optymalizacja stworzonej strony www dla wyszukiwarek Google

Ten punkt dotyczy technologicznego aspektu strony www. Po krótce – należy zadbać o prawidłowy, zgodny ze sztuką, kod programistyczny, o przyjazne adresy podstron, o uzupełnienie i zarządzanie tzw. tagami „META”, o szybkość wczytywania strony, o odpowiednie stosowanie nagłówków, linkowanie wewnętrzne, o ilość i jakość treści tekstowej. Dobre przygotowanie wstępne a później świadoma praca ze stroną przynosi wymierne efekty w postaci pozycji w wyszukiwarkach i ilości odwiedzających stronę.

9. Optymalizacja stworzonej strony www dla sieci społecznościowych

Strona www wzbogacona o tzw. tagi „OPENGRAPH” jest znakomicie prezentowana podczas udostępniania jej na Facebooku, Twitterze i w innych mediach społecznościowych. Stosowanie tych tagów pozwala na precyzyjne zarządzanie wyglądem po stronie Facebooka udostępnionej treści, zdjęciem, wstępnym opisem czy tytułem.

Można również doposażyć stronę o skróty pozwalające na szybkie udostępnienie treści zaraz po jej przeczytaniu, poprzez umieszczenie automatyzujących ten proces ikonek pod artykułem. Jeśli porada farmaceuty spotka się z uznaniem internauty, będzie on miał możliwość szybkiego przesłania publikacji dalej.

10. Połączenie bezpieczne ze stroną przez użycie certyfikatu SSL

Dbając o bezpieczeństwo i prywatność użytkowników należy zabezpieczać stronę przez umożliwienie przeglądania jej bezpiecznym kanałem komunikacji, szyfrowanym certyfikatem SSL. Informacje przesyłane dwukierunkowo przez taki kanał są nie do podsłuchania „po drodze”, na serwerach i łączach biegnących pomiędzy komputerem odwiedzającego a serwerem, na którym umieszczona jest strona. Dodatkowo od pewnego czasu najnowsze wersje przeglądarek wyświetlają znacznik „niebezpieczna” podczas zwiedzania serwisów bez szyfrowanej komunikacji. Bezpieczna komunikacja ma również wpływ na wysokość pozycji strony www apteki w wynikach wyszukiwania.

Specjalnie dla Aptek przygotowaliśmy ofertę na stworzenie strony www dla apteki. Aby zapoznać się z tą ofertą, kliknij tutaj >>

Napisz komentarz:

* - pola wymagane

ZNAK TOWAROWY APTEON JEST WŁASNOŚCIĄ APTEON SP. Z O.O. WPISANEJ DO REJESTRU PROWADZONEGO PRZEZ SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE WYDZIAŁ XI GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO POD NUMEREM KRS 0000644730. WYSOKOŚĆ KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO: 5000 ZŁ.
Zadzwoń teraz!
Video Pomoc