Ważny jest środek

01 Lip 2015
przez Marcin

Content is the king (ang. treść jest królem) to określenie bardzo często używane w dzisiejszych czasach przez osoby zawodowo zajmujące się marketingiem. Określa ono trend tworzenia rozmaitych tekstów, które udostępniane klientom, partnerom biznesowym, osobom interesującym się swoim zdrowiem czy formą, przez swoją wartość budują pozytywny wizerunek Apteki. Udostępnianie odbywa się poprzez umieszczenie na własnej stronie internetowej, przez media społecznościowe (facebook, twitter, google+), w wiadomościa e-mail słanych w newsletterach czy biuletynach, przez dzielenie się linkami na komunikatorach, facebooku lub jeszcze innymi drogami. Dzięki rozprzestrzenianiu się treści, jej autor (właściciel, strona, firma, osoba) stają się bardziej rozpoznawalne i uznane za naprawdę godne zaufania.

Aby artykuł rozprzestrzeniał się i odnosił skutek, musi być unikalny (wyjątkowy), wartościowy dla czytelnika. Powinien poruszać wyobraźnię, mówić o ważnych sprawach, szczegółowo przedstawiać zagadnienie (produkt, usługę), wyczerpując za wczasu wszelkie pytania mogące pojawić się czytelnikowi podczas zapoznawania się z tekstem. Nie mówiąc już o samej formie, poprawności stylistycznej i ortograficznej czy odpowiedniej kompozycji tekstu – te cechy to podstawa.

Niezaprzeczalną zaletą stosowania content marketingu jest świetny jego wpływ na pozycjonowanie strony/sklepu w wyszukiwarce Google. Unikalne, rozbudowane teksty, dodatkowo wzbogacone jednym lub dwoma odnośnikami do strony głównej lub jednej z podstron, nadaje wartości i podnosi pozycję w oczach algorytmu google i przekłada się na wyższe pozycje w wyszukiwarce.

Jak tą wiedzę można wykorzystać w Aptece Internetowej?

Po pierwsze – należy tworzyć własne opisy do produktów. Wyznaczyć na początek grupę 50 – 100 towarów (leków, kosmetyków) i własnymi słowami scharakteryzować każdy z nich. Opisać dokładnie cechy i zalety, parametry typu dawkowanie, substancja czynna, zawartość opakowania, dodać kilka zdań własnego komentarza. Dodać także odsyłacz do produktu uzupełniającego działanie lub do zamiennika, który może mieć jakieś dodatkowe korzyści. Aby spotęgować efekt takiego artykułu należy postarać się, by zawierał on minimum 1500 znaków. Po uzupełnieniu pierwszej grupy wybrać następną i postąpić tak samo.

Druga możliwość to wstawienie opisu do każdej kategorii. Charakterystyka tego, co znajduje się na aktualnie oglądanej liście zapewni jej właściwe postrzeganie i zrozumienie, przez co zaoszczędzi Pacjentom czasu i niepewności, czy dobrze odczytują intencję twórcy podziału na kategorie.

Trzecim obszarem może być “kącik porad”, gdzie prezentować można cyklicznie własne artykuły na przykład o sezonowych dolegliwościach (alergie, przeziębienia, owady), komentarze na temat kosmetyków i innych preparatów, własne testy, opinie i zachęty. Systematyczne publikacje wartościowych tekstów sprawią, że Pacjenci poczują się docenieni, zadbani i świetnie obsłużeni co przełoży się na zakupy i lojalność odwiedzających.

Możesz zlecać pisanie publikacji profesjonalnym tekściarzom (copywriterom)!
Zachęcam do korzystania z usługi Textbookers. Zgromadzeni tam redaktorzy wykonują teksty o różnym poziomie zaawansowania, o różnej długości, w bardzo atrakcyjnych cenach. Wystarczy, że klikniesz w poniższy banner:

Textbookers baner

Unikalność powyższych treści na pewno zostanie doceniona i przełoży się na zwiększający się ruch i zakupy na stronie oraz na coraz lepsze postrzeganie Apteki przez Internautów. Przyczyni się także do “wirusowego” rozpowszechniania się w sieci poprzez udostępnianie linków i tekstów swoim znajomym, ci znów następnym i jeszcze następnym. Nowym Internautom zostanie zaprezentowana nazwa apteki, jej logo, w kontekście bycia ekspertem w dziedzinie dbania o zdrowie. Bycie autorytetem w danej dziedzinie uwiarygadnia biznes, skąd już krótka droga do otworzenia portfela i zostawienia swoich pieniędzy na zaspokojenie potrzeb właśnie u Ciebie.

Marcin

Marcin – z wykształcenia muzyk, z życia praktyk e-commerce i e-marketingu. Jest współtwórcą systemu CMS ApteON.

ZNAK TOWAROWY APTEON JEST WŁASNOŚCIĄ APTEON SP. Z O.O. WPISANEJ DO REJESTRU PROWADZONEGO PRZEZ SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE WYDZIAŁ XI GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO POD NUMEREM KRS 0000644730. WYSOKOŚĆ KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO: 5000 ZŁ.
Zadzwoń teraz!
Video Pomoc