Pierwsze zamówienia w aptece internetowej

06 Paź 2016
przez Marcin

Uruchomienie nowej apteki internetowej zwykle związane jest z oczekiwaniami co do napływania zamówień. Tymczasem nikt apteki jeszcze nie zna, wyszukiwarka (np Google) nie odnajduje jeszcze strony, Internauci bardzo okazjonalnie zapoznają się z ofertą. Jednak we własnym zakresie można wiele uczynić, by oferta stała się jeszcze bardziej atrakcyjna i w krótkim czasie zaistniała w świadomości odbiorców a apteka – pozyska pierwsze zamówienia.

ETAP 1. Szybka sprzedaż – porównywarki cen

1. Budowa oferty
– Przejrzeć własne zasoby magazynowe pod kątem cen w innych aptekach internetowych (np. za pomocą Ceneo).
– Wytypować produkty, na których można uzyskać konkurencyjną cenę od przedstawicieli.
– Wynegocjować od przedstawiciela cenę zakupu (wraz z ewentualnymi dopłatami) niższą, aniżeli najniższa cena na Ceneo (to pozwoli nie zostać z towarem na półce).
– Po dokonaniu zakupu i wprowadzeniu artykułów – należy ustawić ich cenę o 1 grosz niższą aniżeli najtańsza na Ceneo.
– Trzeba koniecznie monitorować pozycję w Ceneo (lub innej porównywarce) aby stale być na pierwszych pozycjach.
– Każdy towar w aptece musi mieć porządny opis i zdjęcie.

2. Porównywarki cen
2.1 Ceneo
2.1.0 Założyć Konto
2.1.1 Zintegrować z Apteką (tak aby towary i stany automatycznie pobierały się z magazyny apteki internetowej)
2.1.2 Wybrać i ustawić 100 hitów

2.2 Skąpiec
2.2.0 Wystawić 100 innych hitów

2.3 Okazje.info
2.3.0 Wystawić 100 innych hitów

ETAP 2. Widoczność w Google

3 WWW
3.1 zamieszczać po 3 artykuły tygodniowo 3-6tys znaków do sekcji artykuły (można zamówić na textbookers.com: teksty tematyczne) dotyczące pozycjonowanych produktów, np: „8 powodów, dla których warto sięgać po witaminy” i z treści artykułu podlinkować do listy preparatów witaminowych w e-aptece.

3.1.0 Tematy
– Odchudzanie
– Opalanie
– Urazy
– Alergie
– Dla mam
– Dla dzieci
– Zdrowe życie
– Suplementy
– Kosmetyki

3.2 Opisy do leków
3.2.0 Wymiana 20 opisów w tygodniu na WŁASNE min 1500 znaków
rozpocząć od hitów:
– Stawy
– Przeziębienia
– Mydła
– Dla dzieci
– Dla mam
– Opalanie
– Urazy
– Kosmetyki
– Suplementy diety

3.3 Rozbudować opisy wszystkich kategorii na 600-800 znaków

3.3.1 WŁASNE artykuły
Korzystając z modułu artykułów w ApteON.pl generować systematycznie (1-2 w tygodniu) artykuły na minimum 800 słów. Proponowana tematyka: dolegliwości sezonowe (na sezon nadchodzący, co najmniej 2 miesiące do przodu), kontuzje, sport, zdrowe i ekologiczne odżywianie, rzucanie palenia, odchudzanie, łysienie, charakterystyka poszczególnych kosmetyków i leków. Należy dbać o to, by artykuły były pisane własnymi słowami, bez kopiowania z innych stron.

4 Social media – założyć profil na FB
4.1 Dodawać 1-3 wpisów na FB tygodniowo
– zaproszenia do czytania artykułów
– zaczepne, kontrowersyjne pytania

5. Pozycjonowanie SEO
5.1 Kupowanie linkowania, katalogowania w SEOSklep24.pl
5.1.0 Małe pakiety linkujące do pojedynczych tekstów
http://seosklep24.pl/178-grupa-achil.html

6 Kampania marketingu szeptanego
6.1 Kampania na Brandle.pl z linkowaniem produktów/kategorii
Nośna tematyka dyskusji:
6.1.0 Dla mam
6.1.1 Dla dzieci
6.1.2 Kosmetyki
6.1.3 Suplementy

Marcin

Marcin – z wykształcenia muzyk, w życiu praktyk e-commerce i e-marketingu. Jest współtwórcą systemu CMS ApteON.

Napisz komentarz:

* - pola wymagane

ZNAK TOWAROWY APTEON JEST WŁASNOŚCIĄ APTEON SP. Z O.O. WPISANEJ DO REJESTRU PROWADZONEGO PRZEZ SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE WYDZIAŁ XI GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO POD NUMEREM KRS 0000644730. WYSOKOŚĆ KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO: 5000 ZŁ.
Zadzwoń teraz!
Video Pomoc