101 powodów by otworzyć aptekę internetową

14 Sie 2017
przez Marcin
Ilustracja artykułu czy otworzyć aptekę internetową

Osoby podejmujące decyzję czy otworzyć aptekę internetową niejednokrotnie podświadomie szukają dodatkowych argumentów stojących za tym, by tą decyzję podjąć na TAK. Doskonale to rozumiemy gdyż często jest to nieznany wcześniej obszar działalności, związany z technologiami które są po prostu obce. Bazując na naszych obserwacjach przygotowaliśmy listę 101 powodów dla których warto otworzyć aptekę internetową. Wierzymy, że jej przejrzenie będzie utwierdzało w przekonaniu o korzyściach z prowadzenia takiej formy działalności. Zapraszamy do lektury.

1. Apteka Internetowa pozwala pozyskać i dotrzeć do (nowych) klientów spoza lokalizacji apteki stacjonarnej.

2. Apteka Internetowa to rozszerzenie działalności apteki stacjonarnej poprzez możliwość zwiększenia sprzedaży drogą on-line.

3. Umiejętne zróżnicowanie cen w Internecie i w Aptece stacjonarnej pozwala na zwiększenie obrotu i zysku.

4. Apteka internetowa to mniejszy koszt obsługi pacjenta w stosunku do apteki stacjonarnej, gdyż zakupy mogą zostać zrobione szybciej, bez angażowania specjalisty farmaceuty w rozwiązywanie mało istotnych problemów oraz bez konieczności bycia w gotowości 24h na dobę – Apteka Internetowa działa bez przerwy.

5. Zmniejszenie kolejek w Aptece stacjonarnej i przyspieszenie obsługi pacjentów, z których część będzie miała sprecyzowane a nawet gotowe do odbioru produkty.

6. Przyspieszenie obsługi w Aptece stacjonarnej – część produktów odbiera kurier i dowozi do pacjenta w dowolne miejsce w kraju, a odbiory osobiste są wcześniej przygotowane i nie ma potrzeby konfekcjonowania ich podczas oczekiwania pacjenta.

7. Możliwość obsłużenia niewspółmiernie większej liczby pacjentów jednocześnie, podczas gdy w Aptece stacjonarnej obsługa przebiega wg kolejki, pojedynczo, ograniczona do liczby stanowisk sprzedaży w aptece.

8. Uporządkowanie procesu sprzedaży dzięki procedurom towarzyszącym realizacji zamówień on-line.

9. Możliwość wcześniejszego przewidzenia i przygotowania sprzedaży wynikającej z nadchodzącego sezonu na rozmaite produkty lub dolegliwości.

10. Błyskawiczne dotarcie z ofertą apteki do bardzo dużej liczby nowych klientów.

11. Zwiększenie wolumenu sprzedaży to możliwość negocjowania jeszcze bardziej atrakcyjnych warunków zakupu z hurtowniami, dystrybutorami i producentami preparatów farmaceutycznych.

12. Apteka Internetowa obsługuje klientów 24h na dobę 7 dni w tygodniu. Koszt podobnej obsługi w aptece stacjonarnej wyniósłby co najmniej kilkanaście tysięcy złotych.

13. Wzmocnienie wizerunku apteki stacjonarnej jako nowoczesnego i dbającego o klienta przedsiębiorstwa.

14. Kreowanie postrzegania Apteki jako specjalisty w swojej dziedzinie poprzez możliwość publikowania na łamach strony profesjonalnych artykułów dotyczących rozmaitych aspektów zdrowia.

15. Liczba zamówień nie jest ograniczona przez czynniki geograficzne i demograficzne. Apteka internetowa prowadzona nawet w najmniejszej miejscowości konkuruje na równych zasadach z dużymi miastami i przedsiębiorstwami.

16. Większy obrót produktami farmaceutycznymi dzięki Aptece Internetowej to dodatkowy argument w rozmowach handlowych z hurtowniami i producentami leków, kosmetyków i suplementów diety na temat jeszcze bardziej korzystnych warunków cenowych współpracy.

17. Posiadanie Apteki Internetowej to niewątpliwy wyróżnik wśród innych aptek stacjonarnych – czynnie sprzedających aptek jest w Polsce mniej niż 1% ogólnej liczby aptek. Jest jeszcze sporo miejsca by otworzyć aptekę internetową.

18. Komunikacja z Pacjentem staje się bardziej uproszczona i zautomatyzowana. Poprzez mechanizmy takie jak newsletter, powiadomienia, powiadomienia SMS czy baza artykułów, utworzona wiadomość za pomocą pojedynczej operacji może trafić do dziesiątek, setek czy tysięcy odbiorców.

19. Apteka Internetowa będąca sklepem internetowym to obecnie bardzo lubiana i zaufana forma robienia zakupów przez internet. Schematy i procedury to których klienci są przyzwyczajeni pozwalają na szybkie skompletowanie zamówienia i przekazanie go do realizacji.

20. Prowadzenie Apteki Internetowej wiąże się z dużo niższym kosztem wdrożenia, uruchomienia i utrzymania niż otwieranie kolejnej apteki stacjonarnej, zyskując dużo szerzej dostępny kanał sprzedaży.

21. Komunikacja z klientami, którzy dokonali wcześniej zakupów bardzo się opłaca. Dobrze obsłużony pacjent któremu się przypomnisz dużo chętniej wróci do Ciebie niż będzie szukał nowego dostawcy. Przekażemy Ci wiedzę, jak umiejętnie wykorzystywać newsletter informacyjny.

22. Apteka internetowa to zarówno dodatkowe źródło dochodu (a z czasem może okazać się głównym źródłem!) jak i możliwość realizacji na większą skalę swoich aspiracji zawodowych, hobby i pasji jaką jaką jest niesienie pomocy osobom chorym.

23. Sprzedaż leków online to możliwość na osiągnięcie synergii pomiędzy dwoma do niedawna odległymi bytami – farmacji i Internetu.

24. Aby bardziej efektywnie sprzedawać przez Internet możesz rozbudować swój zespół pracowników o osoby o innym niż farmaceutyczne wykształceniu – marketingowców, informatyków, specjalistów od mediów społecznościowych – którzy wzbogacą różnorodność zatrudnionych osób swoimi indywidualnymi cechami.

25. Sprzedając leki przez Internet oferujesz klientom (pacjentom) korzystne zestawienie niejednokrotnie niższych niż w aptece stacjonarnej cen zakupu z wygodą wyboru sposobu dostawy – do domu/firmy, do wskazanego miejsca lub odbiór osobisty w aptece.

26. Gospodarka magazynowa apteki może być bardziej przewidywalna. Zewnętrzne narzędzia dostarczają danych do analizy, historycznych zestawień, porównań, trendów.

27. Zarządzanie prezentacją preparatów na stronie apteki internetowej jest świetnym punktem negocjacyjnym z producentami leków, suplementów kosmetyków i dermokosmetyków.

28. Prowadząc aptekę internetową możesz zaktywizować zawodowo osoby, dla których kontakt z pacjentem na żywo jest problematyczny (stres, trema, strach). Z zacisza zaplecza, pracując przy biurku nad sprzedażą przez interent, komunikując się przez pocztę e-mail, chaty, telefon – taka osoba może spełniać się zawodowo.

29. Wybierz niszę i ją zagospodaruj na swoich warunkach. Chcesz być postrzegany jako ekspert w homeopatii? Specjalizujesz się w kosmetykach? Dostarczasz wysokiej jakości, wyjątkowe suplementy diety z Tobie tylko znanego źródła? Wykorzystaj aptekę internetową do wypromowania siebie w tej niszy.

30. Dzięki aptece internetowej zyskujesz kilka nowych kanałów komunikacji z Pacjentami. Używaj newslettera, mailingu, SMS i powiadomień PUSH do podtrzymywania relacji z klientami.

31. Apteka Internetowa pozwala na błyskawiczną dystrybucję szczegółów Twoich produktów w 5 kolejnych obszarów Internetu: do porównywarek cen – Ceneo, Okazje.info, Skąpiec, Nokaut oraz do portalu aukcyjnego Allegro. Automatyczne rozsyłanie informacji o produktach, dostępnościach, zmianach cen, wprowadzeniu nowej oferty niezwykle zwiększa zainteresowanie klientów zakupami.

32. Dzięki monitorowaniu zainteresowania ofertą w Internecie zyskujesz cenną wiedzę na temat aktualnego zainteresowania konkretnymi produktami i grupami towarów.

Ciąg dalszy nastąpi niebawem.

Skontaktuj się z nami jeśli chcesz porozmawiać o szczegółach jak otworzyć aptekę internetową – jesteśmy do dyspozycji pod nr. 512 356 339 i pod adresem e-mail hello@apteon.pl

Marcin

Marcin – z wykształcenia muzyk, z życia praktyk e-commerce i e-marketingu. Jest współtwórcą systemu CMS ApteON.

ZNAK TOWAROWY APTEON JEST WŁASNOŚCIĄ APTEON SP. Z O.O. WPISANEJ DO REJESTRU PROWADZONEGO PRZEZ SĄD REJONOWY DLA KRAKOWA ŚRÓDMIEŚCIA W KRAKOWIE WYDZIAŁ XI GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO POD NUMEREM KRS 0000644730. WYSOKOŚĆ KAPITAŁU ZAKŁADOWEGO: 5000 ZŁ.
Zadzwoń teraz!
Video Pomoc